Únor 2010

Avatar - Cesta do světa Jamese Camerona

26. února 2010 v 17:15 Avatar
Pro všechny, kteří propadli kouzlu filmu Avatar a chtějí mít kousek své Pandory doma. Tato kniha předkládá hlavní kreativní návrhy, od scénáře po skici, 2D obrazy a skutečné 3D modely a sochy, od počáteční fáze až po finální úpravy vizuálních efektů. Sbírka s více než 200 barevnými uměleckými díly obsahuje řadu unikátních kompozic od nejuznávanějších ilustrátorů, kteří dnes pracují ve filmové branži.
kniha Avatar - Cesta do světa Jamese Camerona

Věci z Avataru

23. února 2010 v 20:52 Avatar















ceny BAFTA

23. února 2010 v 20:36 Avatar
Na výsledcích cen BAFTA je znát, jak si Cameronův spektákl Avatar stojí u Evropanů. Na Oscarech bude už za 14 dní bojovat o nejvyšší počet sošek, z britských cen BAFTA si ale odnáší jen dvě ceny v technických kategoriích výprava a vizuální efekty.

Jeho hlavní oscarový konkurent, drsné irácké drama Smrt čeká všude Cameronovy exmanželky Kathryn Bigelowové oproti tomu o víkendu v Londýně získal celkem šest cen z osmi nominací včetně ceny pro nejlepší film a nejlepšího režiséra - Bigelowová se navíc stala vůbec první ženou, která režijní cenu BAFTA kdy získala.

Snímek Smrt čeká všude získal také cenu pro nejlepší scénář, zatímco cena pro nejlepší adaptovaný scénář připadla filmu Lítám v tom s Georgem Clooneym.
Hlavní herecké ceny uhájili domácí, tedy Britové. Nová tvář Carey Mulliganová za drama An Education a naopak už zkušený herec Colin Firth za portrét homosexuálního univerzitního profesora z filmu A Single Man, který je režijním debutem módního návrháře Toma Forda.

Ve vedlejší kategorii bodoval další Evropan - Christoph Waltz se snímkem Quentina Tarantina Hanebný pancharti. Američance Mo´Nique připadla cena v ženské herecké kategorii za sociální drama Precious. Předpokládá se, že tito dva herci zopakují svůj úspěch i na Oscarech.
Nejlepším britským filmem byl vyhlášen i v Česku uvedený snímek Fish Tank Andrey Arnoldové - vtipný a zároveň hořký příběh o dospívání. Nejlepším cizojazyčným filmem bylo jmenováno francouzské vězeňské drama Prorok. A v animované kategorii dle očekávání vyhrál Vzhůru do oblak.
Novým prezidentem akademie BAFTA byl v rámci víkendového ceremoniálu jmenován britský princ William. Ten také v rámci večera spolu s herečkou Umou Thurmanovou předal cenu za celoživotní dílo herečce Vanesse Redgraveové.


Další animace

23. února 2010 v 20:29 Avatar


Image


Animace - Avatar

20. února 2010 v 14:35 Avatar
Neytiri hu tsko - avatar

Neytiri and Jack - avatar
Zdroj:fanpop.com

Making a scene

13. února 2010 v 16:58 Avatar





Zoë Saldana - filmografie

9. února 2010 v 18:59
2010Chmatáci
2010The Losers role: Aisha
2009Avatar role: Neytiri
2008Úhel pohledu role: Angie Jones
2007Blackout role: Claudine
2005Divoká noc role: Rachel Buff
2004Ztracený ráj role: Andrea
2004Terminál role: Torres
2003Piráti z Karibiku - Prokletí Černé Perly role: Anamaria
2002Crossroads role: Kit
2002Rozjeď to! role: Laila
2001
Holka jako lusk role: Maggie
2000Tanec s vášní role: Eva Rodriguez

Zoë Saldana - životopis

8. února 2010 v 16:52
Věk: 31
Povolání: Herečka, tanečnice
Rodné jméno: Zoe Yadira Saldana Nazario
Datum narození, místo: 19. 06. 1978, New Jersey, USA
Výška: 170 cm

Tahle kaková kráska se narodila v roce 1978 v New Yersey, sedm let žila v dominikánské republice, kde se učila balet, latiskoamerické, nebo jazzové tance. Poté se vrátila zpět do USA a začla studovat herectví. Její celé jméno je Zoe Yadira Zaldana Nazario. Její první větší roli si zahrála v tanečním dramatu "Tanec s vášní", kde uplatnila své zkušenosti z taneční školy. Tato role jí proto nebyla cizí.

Zahrála si také ve filmech "Sniper" ,nebo "Get over it". Poté si střihla roli ve filmu pro dospívající, kde si mimo jiné zahrála s Britney Spears "Crossroads". Film "Drumline" jí zavedl zpět mezi tanečníky a kromě toho i do branže hudebníků.

Jedna z jejích stoprocentně nejúspěšnějších rolí byla v celovečerním trháku "Piráti z Karibiku: Prokletí Černé Perly", po němž si zahrála ve filmu Spielberga "Terminal", kde si zahrála po boku Toma Hankse nebo Catherine Zety-Jones.

Roku 2004 ztvárnila postavu Andrey ve snímku "Haven", ve kterém si zahrála s Orlandem Bloomem. Zoe Saldana je také členkou divadelního souboru,který pomáhá především lidem náctiletím.Tento soubor předvádí scénky, kterými se snaží pomáhat a řešit těžké situace v jejich životě npř. týrání,zneužívání atd... tento soubor se jmenuje "Faces theatre company".



Filmografie

8. února 2010 v 16:31
Tanečník (2000)
Hartova Válka (2002)
Rváči (2002)
Vyrovnat si účty (2003)
Somersault (2004)
Thunderstruck (2004)
The Great Raid (2005)
Macbeth (2006)
Krokodýl: Návrat do krvavé laguny (2007)
Terminator Salvation (2009)
Avatar (2009)
Last Night (2010)
Souboj Titánů (2010)
The Debt (2011)
Avatar 2 (2012)

Životopis

8. února 2010 v 16:29
Věk: 33 let
Povolání: herec
Rodné jméno: Samuel Henry J. "Sam" Worthington
Národnost: australská
Datum narození, místo:
2.8.1976, Perth, Západní Austrálie, Austrálie

Výška:180 cm

Sam Worthington pochází z Austrálie, kde v roce 1998 dokončil prestižní National Institute of Dramatic Art v Sydney. V roce 2000 debutoval na filmovém plátně rolí v australském snímku Tanečník, kde si zahrál staršího bratra Adama Garcii. Za svůj výkon byl nominován na cenu australského filmového institutu. Mezi jeho další australské filmy patří Rváči s Johnem Goodmanem, Toni Colette a Samem Neillem, za nějž byl nominován na Film Critics Circle of Australia Award, a Vyrovnat si účty s Davidem Wenhamem. Kromě toho se v malé roli objevil v dramatu z druhé světové války Hartova válka, v němž ztvárnil titulní roli Bruce Willis.

Mezinárodní publikum na sebe ale upoutal až rolí v kritikou i diváky velice ceněném filmu Somersault v režii Cate Shortland. Získal za něj cenu AFI a vysloužil si svou druhou nominaci na cenu FCCA. Kromě toho se stal tento snímek toho roku hitem vyhlašování cen AFI, během kterého získal ocenění ve všech existujících kategoriích - k něčemu takovému do té doby ještě nikdy nedošlo.

Poté si v roce 2006 zahrál titulní roli v soudobé filmové adaptaci hry Macbeth v režii Geoffreyho Wrighta. Spatřit jsme ho mohli i ve snímku 6. Batalion v režii Johna Dahla a v hororovém thrilleru Krokodýl: Návrat do krvavé laguny.



Vizuální efekty

6. února 2010 v 14:59 Avatar
Stejně jako Peter Jackson odkládal natočení svého King Konga do doby, kdy bude možné pomocí počítači generovanými efekty dokonale vytvořit podle jeho vize obrovského lidoopa a pravěký prales, tak i režisér James Cameron připravoval svého Avatara tak dlouho, až si byl jist, že současné nejmodernější digitální filmové technologie přenesou jeho projekt přesně podle jeho představ jak do klasických kinosálů, tak hlavně jeho stereoskopickou 3D verzi na plátna kin Imax. Musel tedy čekat více jak deset let. Ostatně, co jiné tomuto průkopníkovi vizuálních digitálních efektů (VFX) zbývalo, když sám sobě v předchozích projektech nasazoval pomyslnou laťku stále výše, za což byly jeho filmy pravidelně odměňovány soškami Oskarů právě za provedení vizuálních efektů. Vzpomeňme například na průhledného "vodního" mimozemšťana v Propasti, jehož devadesátisekundové účinkování v jediné scéně stálo animátory z IL&M půl roku života, nebo digitálního Terminátora 2, nemluvě o velkofilmu Titanik, který je doposud stále ještě kasovně nejúspěšnějším filmovým projektem všech dob.
_______________________________________________________________________________________________

Při tvorbě filmu Avatar byl ovšem úspěch tohoto nejdražšího filmu všech dob více než kdy jindy závislý na práci VFX společností, neboť na rozdíl od předchozích snímků Jamese Camerona, kdy největší část filmu přeci jen spočívala v práci se živými herci v reálném prostředí, je veškerý živý i neživý svět planety Pandora vytvořen digitálně. A to přesto, že některé záběry byly pořízeny s herci v reálné džungli. Z celkové stopáže filmu je více jak 80 procent záběrů z filmu plně digitálních, zbylých 20 procent pak kombinovaných se živými herci a skutečným pozadím. Tento fakt dává tušit, že pro tento film bylo potřeba vyrobit skutečně obrovský objem 3D modelů. Není proto překvapením, že výčet studií, podílejících se na tvorbě vizuálních efektů, je poměrně dlouhý. Vedle známých a velkých společností, jako je Weta Digital, Industrial Light & Magic, Framestore a Prime Focus to byla řada i těch méně známých, jako Hybride, Hydraulx, Lola, Pixel Liberation Front, Legacy Effects, Third Floor a další. Tento trend, kdy se na jednom filmu v rámci previzualizace, produkce i postprodukce podílí více VFX studií je ostatně patrný i u jiných hollywoodských velkofilmů a bude jistě nadále pokračovat.
Hlavní podíl na tvorbě VFX pro tento film měla ovšem společnost Weta Digital. Zde byla studiovými modeláři a texturáři vytvořena v softwaru Autodesk Maya a ZBrush podstatná část všech CG postav a také většina fauny, flóry a enviromentu vůbec pro planetu Pandora, stejně jako většina dopravních a bojových prostředků námořní pěchoty. Není bez zajímavosti, že Cameron se při tvorbě této planety nechal inspirovat podmořským světem, který - jak je patrné z předchozích Cameronových projektů - mu bezesporu učaroval. Z tohoto důvodu je tedy použita ona modrá barva domorodců, světélkování (bioluminiscence) vegetace či zářivá barevnost tamních malých i velkých zvířat. Jako základ pro texturu modré pokožky obyvatel Pandory bylo použito mnoho referenčních fotografií kůže mladých lidí. Jelikož však ani pokožka teenagerů není při bližším prozkoumání bezvadná, texturáři k ní přidali různé skvrny a jiné vady, pro realistický vzhled pak navíc využili efektu Sub Surface Scattering, při kterém jsou světelné paprsky rozptylovány ve vícevrstvém materiálu pod jeho vnější vrstvou, což je jev typický právě pro lidskou kůži. Pro dokonalou iluzi hloubky obrazu využili pracovníci Wety Digital za pomoci kompozičního softwaru Shake v maximální míře vlastností volumetrického (objemového) osvětlení scény, stejně jako jiných elementů, kterými je například mlžný opar v pralese, kouř a oheň, jež se v běžném případě implementují do scén pouze jako 2D efekt.


Animace charakterů probíhala takřka výhradně za pomoci v dnešní době hojně využívané technologie motion-capture, při které byly snímány pohyby herců ztvárňujících domorodé obyvatele Na'vi. Tento způsob animace dává tvůrcům možnost v krátkém čase přenést na své digitální postavy naprosto věrně vyhlížející animaci. Navíc Cameron měl v tomto případě ještě další výhodu, kterou mu poskytovala jedna z mnoha technologických novinek, jež byly při natáčení filmu použity. Pohyby herců byly na jejich CG dvojníky přenášeny v reálném čase přímo při natáčení na pracovní monitory, takže režisér měl možnost vidět scénu ihned na místě, byť to bylo pouze v kvalitě blízké spíše herním low-poly modelům než finálnímu filmovému rendereru. Samozřejmě i zde bylo nutno použít v mnoha případech klasickou (keyframe) animaci, což bylo využito například u sekundárních pohybů ocásků a uší domorodců, chůze bojových robotů či animace zvířat a létajících draků, přičemž animátoři využili schopností nejnovější verze softwaru Autodesk MotionBuilder. Další zajímavostí z natáčení a tvorby vizuálních efektů ve spojitosti s tímto softwarem je použití speciálních virtuálních kamer, které Cameronovi umožňovaly natáčet CG postavy přímo v jejich virtuálním prostředí.


Zcela nové technologie bylo použito pro realistické zachycení obličejových výrazů domorodců a zvláště pak jejich očí, což bylo podle Camerona jedním ze stěžejních předpokladů úspěchu celého projektu. Pro realizaci tohoto záměru se režisérovi jevila jako nedostatečná technologie zachycení pohybu obličejových partií pomocí nalepených elektronických značek tak, jak tomu bylo například u King Konga a jeho motion-capture představitele herce Andyho Serkise. Proto bylo využito metody FACS (Facial Action Coding System), která vychází ze studia kontrakcí jednotlivých obličejových svalů a jejich účinků na obličejové výrazy. Hercům byla tedy na hlavu připevněna přilba se speciálním nosným systémem a s miniaturní kamerou umístěnou tak, aby snímala a zachycovala nepřetržitě nejdůležitější svalové skupiny, na nichž měli herci namalováno pro tento účel někdy až sedmdesát zelených bodů. Ty se na tváře herců nanášely štětečky přes perforace na gumových maskách a následně ručně domalovávaly. Pro správné nasvícení obličejů pak bylo okolo každé kamery umístěno několik LED diod, díky nimž mohl být zachycen i pohyb očních zornic herců. Následně pomocí zcela nového softwaru, jež byl společností Weta Digital pro tento účel vyvinut, mohla být tato data přenesena na obličej 3D modelu a animátory dále editována. Jen u krásné Neytiri bylo tímto způsobem zachyceno na 1 500 druhů obličejových výrazů, přičemž studioví animátoři mohli pomocí posuvných softwarových ovladačů (sliderů) ovládat a animovat až padesát těchto výrazů najednou. Není tedy divu, že v případě filmu Avatar již neměly obličeje 3D charakterů onen strnulý a nepřirozený vzhled stárnoucí filmové hvězdy, která nešetřila na botulinových injekcích, jak tomu bylo například u fantasy filmu Beowulf.



Z ostatních společností, podílejících se na vzniku filmu připomeňme blíže například společnost Prime Focus, která vytvořila mimo jiné holografickou 3D tabuli s obrovským stromem v operačním centru námořní pěchoty, hologramy v biolaboratořích nebo exteriéry s množstvím techniky a budov, které byly patrné při pohledu z oken tohoto operačního centra. K tvorbě těchto efektů byl využit Adobe Illustrator pro 2D koncept, 3ds Max pro 3D vizualizaci a After Effects pro postprodukci, pro tvorbu venkovního prostředí to pak byl vlastní plugin Krakatoa. Londýnská společnost Framestore se zase podílela třeba na vytvoření pozadí scény s příjezdem hlavního hrdiny na základnu, jak můžete vidět na níže uvedeném snímku. Jak je vidět z níže přiloženého Flash snímku, již ani plexisklo na kyslíkové masce není skutečné, ale digitální.



Zdroj:grafika online

Soundtracky z Avataru

5. února 2010 v 19:33 Avatar
1. James Horner - "You don't dream in cryo. ...."
2. James Horner - Jake enters his avatar world
3. James Horner - Pure spirits of the forest
4. James Horner - The bioluminescence of the night
5. James Horner - Becoming one of "The People" Becoming one with Neytiri
6. James Horner - Climbing up "Iknimaya - The Path to Heaven
7. James Horner - Jake's first flight
8. James Horner - Scorched earth
9. James Horner - Quaritch
10. James Horner - The destruction of Hometree
11. James Horner - Shutting down Grace's lab
12. James Horner - Gathering all the Na'vi clans for battle
13. James Horner - War
14. Leona Lewis - I See You (Theme from Avatar)

1.

2.

3.

4.

5.

6.


7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Zlatý glóbus má Avatar

4. února 2010 v 11:25 Avatar
V noci na pondělí získal Avatar první z významných filmových cen letošního roku, Zlatý glóbus. Podle zahraničních novinářů akreditovaných v Hollywoodu, kteří tuto cenu udělují, je Avatar nejlepším filmem a James Cameron nejlepším režisérem roku. Zlaté glóby jsou považovány za "předkrm" hlavních světových filmových ocenění, Oscarů.

Avatar je nejúspěšnějším filmem světa, Cameron mluví o druhém dílu

4. února 2010 v 11:10 Avatar
25. ledna 2010 6:41
Čeká se na přesné výsledky, ale podle odhadů se o víkendu údajně stal nejúspěšnějším filmem světa - zatím kromě Ameriky. Avatar vítězí nad Titanikem.
Přinejmenším to platí ve "zbytku světa" čili v mezinárodním měřítku, jak říkají v Americe neamerickým trhům. "Očekáváme, že ve světě kromě Států a Kanady předběhne Avatar tržby Titaniku v sobotu," ohlašoval Craig Dehmel z distribuční společnosti Fox International. Nyní se čeká na přesné víkendové výsledky, ale podle všeho už dlouhodobý rekordman Titanic opravdu předává svůj trůn novému hitu od téhož režiséra, Jamese Camerona.
Před víkendem měla totiž ekologická sci-fi romance Avatar z neamerických kin na kontě 1,173 miliardy dolarů, tedy o pouhých devětašedesát milionů méně než katastrofická love story z paluby parníku Titanic, jejíž mezinárodní tržby se zastavily na částce 1,242 miliardy dolarů. A vydělat necelých sedmdesát milionů v desítkách zemí světa, nadto o volných dnech, kdy se chodí do kina nejvíce, neměl být podle odborníků pro mimořádný hit velikosti Avataru žádný problém.
Navíc celou honbu za rekordem urychlil fakt, že za lístky na Titanic, který vstupoval do kin před třinácti lety, se platilo méně. Jednak obecně podražily, jednak si Avatar připisuje vyšší cenu kvůli formátu 3D, tedy atraktivní podívané s trojrozměrnou iluzí. Však také Titanic vydělal první miliardu teprve za několik měsíců, kdežto Avatar za sedmnáct dní.
Vstupenky na 3D filmy jsou dražší až o třicet procent než na běžné dvojrozměrné snímky, nemluvě o penězích, které plynou výrobcům "kouzelných" brýlí pro prostorové vnímání. "Cameron změnil celou ekonomiku ve sféře zábavního průmyslu," tvrdí odborníci.
Také na severoamerickém trhu už se blíží velké finále. Podle listu Variety by měl Avatar právě dnes předstihnout Temného rytíře s 533 miliony dolarů tamních tržeb a převzít jeho stříbrnou příčku těsně za Titanikem, jehož zámořské tržby dosáhly na 600 milionů dolarů. A pravděpodobně už se hroutí i celosvětový rekord, ve kterém před čtyřmi dny dělilo Avatar od Titaniku s jeho 1,8 miliardy pouhých 153 milionů dolarů.
Co je to na fanouškovský hit, který si denně připisuje nejméně dvě až tři desítky milionů, a to i ve dnech, kdy bývá nejslabší návštěvnost? Šílenství se nevyhnulo ani Česku, jež se na mezinárodním rekordu Avataru dosud podílelo už více než stem milionů korun (přes pět a půl milionu dolarů), které zaplatilo bezmála sedm set tisíc diváků.
Je tedy nasnadě, že Cameron ve své jízdě bude pokračovat - ostatně závěrečné scény Avataru mu nechávají k případným dalším dílům dostatečně otevřená vrátka. Zatím jen oznámil, že nový příběh pozemšťana a modré planetární krásky nebude takzvaný prequel - to jest, že nepůjde proti času hlouběji do minulosti hrdinů, nýbrž odhalí jejich následné osudy. A také, že může vzniknout "dvojka" i "trojka" Avataru. "Peníze, které v prvním filmu utratíte za technologie, se teprve dalšími díly amortizují," vysvětlil režisér.


Pryč z Pandory?

Jinými slovy, každý další Avatar vyjde výrobně levněji a tím více ze zisku zbude na producenty. Pokud jde o budoucí děj, Cameron jen naznačil, že by ústřední dvojice, kterou chce nadále sledovat, mohla cestovat z planety Pandora jinam. Myšlenka trilogie se mu prý líbí, jen by potřeboval čas na psaní scénáře. Takže kdy se případný Avatar 2 pokusí zlomit další rekord, je prozatím ve hvězdách

Nejvíce cen amerických filmových kritiků si odnesl Avatar

4. února 2010 v 11:07 Avatar
16. ledna 2010 10:34
Nejvíce cen amerických filmových kritiků Critics´ Choice Awards získal letos film Avatar režiséra Jamese Camerona.
Cameronův Avatar proměnil šest nominací převážně v technických kategoriích. Film získal ocenění za nejlepší kameru, střih, zvukové a vizuální efekty, uměleckou koncepci a za nejlepší akční snímek.

Zajímavost z Avataru

4. února 2010 v 11:04 Avatar
Pro tento film byl vytvořen nový jazyk domorodců obsahující 500 slov, aby se dobře učil a vyslovoval hercům.
Režisér James Cameron dokonce odvezl štáb a herce na Havajské ostrovy, kde všichni chodili na tůry a tábořili, aby si zvykli na život bez civilizace. Přesné náklady na film se nikde neuvádí, ale mluví se o 280 milionech dolarů, což by znamenalo nejdražší snímek v historii. Natáčelo se pouze čtyři měsíce, ale ještě další rok se dotáčely chybějící scény. Proto herci museli být k dispozici.